خريد و قيمت تلويزيون 2021 ال جي در فروشگاه اينترنتي پيك كالا

تازه هاي فناوري و موبايل را در اين وبلاگ دنبال كنيد.

مناسب بودن قيمت تلويزيون ال جي باعث شده مخاطبان زيادي به سمت خريد تلويزيون ال جي كشيده شوند. امروزه برندهاي زيادي در حوزه توليد تلويزيون هاي اسمارت در بازار وجود با هم رقابت ميكنند كه در ميان آنها قيمت تلويزيون اسمارت ال جي افراد زيادي را به خود جذب كرده است. قيمت تلويزيون سامسونگ و …

منبع: گزارشكر يك
خريد و قيمت تلويزيون 2021 ال جي در فروشگاه اينترنتي پيك كالا

خريد و قيمت تلويزيون 2021 ال جي در فروشگاه اينترنتي پيك كالا https://reporter1.ir/خريد-و-قيمت-تلويزيون-2021-ال-جي-در-فروشگاه-ا/ گزارشگر يك Sun, 03 Oct 2021 18:54:24 0000 عمومي https://reporter1.ir/?p=6307

مناسب بودن قيمت تلويزيون ال جي باعث شده مخاطبان زيادي به سمت خريد تلويزيون ال جي كشيده شوند. امروزه برندهاي زيادي در حوزه توليد تلويزيون هاي اسمارت در بازار وجود با هم رقابت ميكنند كه در ميان آنها قيمت تلويزيون اسمارت ال جي افراد زيادي را به خود جذب كرده است. قيمت تلويزيون سامسونگ و …

منبع: گزارشكر يك
خريد و قيمت تلويزيون 2021 ال جي در فروشگاه اينترنتي پيك كالا

مناسب بودن قيمت تلويزيون ال جي باعث شده مخاطبان زيادي به سمت خريد تلويزيون ال جي كشيده شوند. امروزه برندهاي زيادي در حوزه توليد تلويزيون هاي اسمارت در بازار وجود با هم رقابت ميكنند كه در ميان آنها قيمت تلويزيون اسمارت ال جي افراد زيادي را به خود جذب كرده است. قيمت تلويزيون سامسونگ و قيمت تلويزيون سوني هم بستگي به مدل و سال ساخت آنها متفوت است و هر سه برند جزو پرفروشترين برندهاي موجود در بازار هستند.

تلويزيون هاي ال جي در سايزهاي 32 اينچ، 43 اينچ، 49 اينچ، 50 اينچ، 55 اينچ، 60 اينچ، 65 اينچ، 70 اينچ، 75 اينچ و 86 اينچ توليد ميشوند. قيمت تلويزيون ال جي 49 اينچ و قيمت تلويزيون ال جي 55 اينچ در مقايسه با برندهاي ديگر مثل سوني و فيليپس خيلي مناسبتر است. قيمت تلويزيون ال جي بانه 65 اينچ هم بسته به مدل و سال ساخت و امكاناتي كه دارند متفاوت است.

كيفيت تصوير تلويزيون هاي ال جي در سايز هاي كوچك به صورت HD و در سايزهاي متوسط SUHD, UHD, 4K, FULL HD در بعضي از تلويزيون OLED ال جي به صورت 8K ميباشد.

معرفي بهترين تلويزيوهاي الجي 2021

تلويزيون هاي 2021 ال جي هر ساله در نمايشگاه ces معرفي مي شوند. نمايشگاه CES در دي ماه با حضور برندها و توليد كننده هاي معتبر جهاني برگزار مي شود اما تفاوت اين مراسم امسال با سال هاي گذشته مجازي برگزار كردن آن بود؛ با اين وجود توليد كننده ها هر كدام به نوبه خود محصولاتشان را در بهترين حالت ممكن معرفي كردند. تلويزيون ها از انواع محصولاتي هستند كه هر ساله در اين نمايشگاه جايگاه خاص خودشان را دارند و معمولا برندهايي همچون ال جي، سامسونگ، سوني و شيائومي بيشترين محصولات را با متنوع ترين قابليت ها معرفي مي كنند.

در سال 2021 شركت ال جي در رابطه با تلويزيون هايش اطلاعات دقيقي ارائه نداد اما تا به امروز توانسته نام مدل و برخي امكانات اين محصولات خودش را در اختيار كاربران قرار دهد. احتمالا مهمترين خبر در رابطه با تلويزيون هاي 2021 ال جي وجود پنل OLED Evo باشد كه ال جي آن را تنها در مدل G1 به كار برده؛ ال جي مي گويد اين پنل به نسبت پنل هاي OLED روشن تر است و جزئيات بيشتري از تصوير را به نمايش مي گذارد و در واقع پاسخي كوبنده به تمام افرادي است كه از محدوديت هاي اولد حرف مي زنند.

جديدترين ورژن پردازنده آلفا در تلويزيون هاي سري 2021 به كار برده شده است و تازه ترين نسخه سيستم عامل يعني WebOS 6.0 براي آن ها تعريف شده؛ همچنين وجود ريموت كنترل هوشمند كه ال جي آن را Magic Remote ناميده، به اين تلويزيون ها جاني دوباره بخشيده است.

تلويزيون هاي اولد ال جي معرفي شده در سال 2021 شامل Z1، R1، G1، C1، B1، A1 مي باشند. تلويزيون هاي QNED اين برند مدل هاي QNED99، QNED95، QNED90 و QNED85 مي باشند؛ همچنين تلويزيون هاي NanoCell 2021 ال جي شامل Nano90، Nano80 و Nano75 هستند. ال جي دو مدل تلويزيون UHD نيز در اين سال روانه بازار كرده است كه شامل UP80 و UP70 مي باشند.

پنل OLED Evo ال جي

مدت هاست كه برندهاي مختلف ادعا مي كنند فناوري اولد به اوج خود رسيده و ديگر جاي پيشرفت ندارد به همين علت سرعت ارتقا در آن به كندي پيش مي رود اما ال جي با هدف رد اين ادعا تلويزيون G1 را با پنل فوق پيشرفته OLED Evo توليد كرد. اولد Evo از عناصر بسيار درخشاني در پنل خودش بهره مي برد كه منجر به ايجاد تصاويري روشن تر و شارپ تر در صفحه خواهد شد؛ ال جي همچنين نويد جزئيات و وضوح بيشتري را براي محتواي تصويري در اين تلويزيون اولد مي دهد.

به عبارتي اگر مي خواهيد بهترين تصوير در بين تمام تلويزيون هاي جهان را ببينيد به سراغ تلويزيون G1 برويد البته با پرداخت هزينه بالا! اينكه آيا هيچ كدام از توليد كننده هاي ديگر قادرند از اين پنل در تلويزيون هايشان استفاده كنند يا خير سوالي است كه هنوز ال جي به آن پاسخ نداده است.

پردازنده نسل 4 آلفا

دنبال كنندگان نمايشگاه CES امسال سورپرايز بزرگي را از طرف ال جي دريافت كردند؛ اين كمپاني در تلويزيون هاي اولد 2021 خودش از جديدترين نسخه پردازشگر تصوير آلفا يعني Alpha 9 استفاده كرده است. اسم كامل اين پردازنده Alpha 9 Gen 4 است كه داراي همان قابليت هاي نسل هاي گذشته مانند ارتقاي كيفيت تصاوير و بهينه سازي است اما چندين ويژگي جديد نيز باعث شده اند به پردازنده اي به روز شده تبديل شود و در صدر جدول قرار بگيرد، يكي از اين قابليت ها اين است كه آلفا 9 چيزي فراتر از پردازش تنها چهره در سر دارد؛

 اكنون با ويژگي ارتقا يافته Object Enhancement مي تواند كل اشيا مانند ماشين ها، درخت و فضاي اطراف را تجزيه و تحليل كند و آن ها را به صورت صحنه به صحنه و فريم به فريم پردازش و بهينه سازد؛ البته از حق كه نگذريم اين پردازنده جديد ال جي در تلويزيون هاي اولد از تنظيم خودكار صدا نيز بهره مي برد؛ يعني وظايف آن تنها به بهينه سازي تصوير خلاصه نمي شود، آخرين نسل آلفا مي تواند با تنظيم خودكار اصوات باعث شود سيگنال ها در هنگام جابجايي بين كانال ها و منابع همچنان ثابت بمانند.

ايده ال جي اين است كه تمام اين فناوري ها دست به دست هم بدهند تا بهترين تصوير و صدا به طور خودكار بر روي صفحه نمايش ظاهر شوند به عنوان مثال اين پردازنده بايد تشخيص بدهد كه شما در حال تماشاي فيلم هستيد پس بايد صحنه ها را به صورت منفرد و جداگانه تقويت كند؛ همچنين صدا را از كانال هاي 5.1 به 5.1.2 تبديل سازد؛ سپس توسط فناوري پاك سازي صدا، اصوات مزاحم را حذف كند و در نهايت محتوايي تميز و بدون نقص را به شما تحويل بدهد.

آخرين ورژن WebOS در تلويزيون هاي جديد ال جي (WebOS 6.0)

WebOS ال جي يكي از بهترين سيستم عامل هاي موجود است بنابراين جاي تعجب نيست كه هر ساله نسخه جديدي از آن را معرفي مي كند؛ اين شركت براي سال 2021 از ورژن 6.0 آن رونمايي كرده است كه بيشتر شبيه به يك انقلاب بود و هدف از اين پيشرفت بزرگ اين است كه شما سريعتر به محتوايي كه مد نظر داريد در تلويزيون دسترسي پيدا كنيد.

با استفاده از دكمه صفحه اصلي، همانند گذشته رديفي از آيكن ها و گزينه هاي پيش فرض بر روي صفحه ظاهر خواهند شد اما در اين ورژن يك رديف از برنامه هاي پيشنهادي در بالاي صفحه نمايش داده مي شوند كه در اصل بر اساس تاريخچه محتوايي است كه مشاهده كرده ايد؛

همچنين در اين بخش جديد گزينه هايي مانند LIVE TV، هشدارهاي ورزشي و آخرين رويدادها قابل مشاهده هستند. وب او اس نسخه 6.0 رابط كاربري بسيار شيك و جديدي دارد و بدون شك هر كاربري را مجذوب خودش مي كند؛ اين پلت فرم نسل جديد در تمام تلويزيون هاي توليد شده 2021 اين برند قابل مشاهده مي باشد.

ريموت كنترل تلويزيون هاي 2021 ال جي

پس از چندين سال خدمت عالي، ريموت كنترل هاي قديمي ال جي اكنون جاي خودشان را به Magic Remote جديد داده اند؛ اين ريموت كنترل در نگاه اول تفاوت ظاهري اش با ريموت هاي قديمي آشكار است؛ همچنين طراحي ارگونوميك و شيكي دارد كه بنظر مي رسد دكمه هاي كاربردي بيشتري براي آن طراحي شده اند تا رابط كاربري پيشرفته تري داشته باشد؛

يكي از اين دكمه ها، اسكرول مي باشد كه جستجو در بين محتوا و سايت ها را براي كاربر بسيار راحت ساخته است. از جمله دكمه هاي جديد و اختصاصي اين ريموت هوشمند ال جي مي توان به Google Assistant و Alexa، ميانبرهايي براي دسترسي به NETFLIX و DISNEY اشاره كرد كه در ريموت هاي قبلي وجود نداشتند.

بهترين تلويزيون هاي گيمينگ

در حال حاضر منصفانه است كه بگوييم تلويزيون هاي اولد ال جي 2021 بهترين تلويزيون هاي گيمينگ هستند و امكاناتي همچون HDMI2.1 و پايينترين حالت تاخير خودكار ( ALLM) اين ادعا را ثابت مي كنند. اين تلويزيون ها تمامي اتصالات و قابليت هاي گيمينگ سال هاي قبل را دارا مي باشند به اضافه ي پشتيباني از HGIG و نرخ تازه سازي متغيير (VRR)؛ همچنين ويژگي كه حضورش را در اين تلويزيون ها احساس مي كنيم Game Optimizer نام دارد كه اجازه مي دهد گيمرها بتوانند به سرعت به ويژگي هاي خاص بازي مانند Freesync دسترسي داشته باشند و يا حتي ميزان نور و روشنايي را تنظيم كنند.

اين شركت همچنين درباره ويژگي ديگري به نام genre selection صحبت كرده است كه تنظيمات بهتري را براي بازي شما توليد مي كند اما مطمئنا همه ي آن چيزي كه ما از يك تلويزيون گيمينگ مي خواهيم حداقل تاخير ورودي و دقيق ترين رنگ ها در هر بازي است پس بايد صبر كنيم ببينيم كداميك از تلويزيون هاي گيمينگ ال جي قادر به توليد اين قابليت ها هستند.

يكي از ويژگي هاي انكار ناپذير و شگفت انگيز اين تلويزيون ها در سال 2021 استفاده از سرويس Google Stadia است كه براي اولين بار در يك تلويزيون غير اندرويدي از اين سرويس استفاده شده است. برخي از بهترين تلويزيون هاي گيمينگ ال جي 2021 براي خريد تلويزيون ال جي بانه در زير ليست شده اند:

تلويزيون هاي اولد ال جي در سال 2021

Z1 از بهترين تلويزيون هاي 2021 ال جي

بالارده ترين مدل تلويزيون ال جي در سال 2021 مدل Z1 مي باشد؛ با اينكه ال جي هنوز مشخصات كاملي از اين تلويزيون پرچمدار خودش در اختيار كاربران قرار نداده است اما ميدانيم كه در دو اندازه 77 و 88 اينچ ارائه مي شود و از پردازنده جديد نسل 4 يعني Alpha9 بهره مي برد. يكي از وجه تمايزهاي اين تلويزيون با ساير اولدها كيفيت تصوير 8k در آن است و شايد اين تنها تلويزيون با اين رزولوشن بالا باشد كه ال جي در سال 2021 توليد كرده است.

به احتمال زياد تلويزيون Z1 با 4 ورودي HDMI2.1 مجهز باشد و اين يعني يكي از بهترين گيمينگ هاي اين شركت؛ همچنين پيشتيباني از VRR و نرخ فرش 120 هرتز نيز به آن اضافه شده اند. موردي كه هنوز براي ما و طرفداران اين برند جاي شك است استفاده از پنل OLED Evo در اين تلويزيون است و نمي توان به طور يقين گفت كه از اين پنل در تلويزيون استفاده شده است يا نه. برخي از قابليت هاي تلويزيون Z1 به شرح زير هستند:

    نوع نمايشگر OLED

    وضوح تصوير 8K

    اندازه هاي تلويزيون: 77 و 88 اينچ

    پردازنده قدرتمند و هوشمند تصوير Alpha9 Gen 4

    4 عدد HDMI2.1

    نرخ رفرش تصوير 120 هرتز

    پشتيباني از VRR

تلويزيون اولد R1 OLED 4K

تا زماني كه همه ي اسناد و مدارك جهت معرفي جديدترين تلويزيون هاي ال جي رونمايي نشود نمي توان به طور يقين اطمينان حاصل كرد كه تلويزيون R1 ال جي از چه نوعي است اما اين شركت اشاره كرده كه اين تلويزيون همزمان با رونمايي در مركز توجه قرار خواهد گرفت و به نوعي كاربرانش را سورپرايز خواهد كرد.

ال جي براي تلويزيون R1 از كلمه Rollable يعني قابل جمع شدن استفاده كرده كه در واقع هنوز صحت اين موضوع تاييد يا رد نشده است. در ساختار تلويزيون R1 از همان فرمول RX استفاده شده با اين تفاوت كه اسپيكرهاي بزرگتري دارد و اين يعني سيستم صوتي قدرتمندتري در تلويزيون R1. تلويزيون R1 از مدل هايي است كه ال جي اطلاعات تكميلي از آن ارائه نداده است با اين وجود همزمان با معريف اين مدل، اطلاعات ما هم به روز خواهند شد.

تلويزيون ال جي G1 OLED G1 Evo

همه چيز دارد جالب مي شود! ال جي در آخرين همايش CES اشاره به تلويزيون گالري G1 كرده است و اين تنها مدلي است كه از پنل درخشان Evo بهره مي برد. ما به طور يقين مي دانيم كه حتي بهترين مدل هاي ال جي مانند C1 فاقد اين پنل هستند پس اگر مي خواهيد بهترين كيفيت تصوير را در اولد هاي ال جي سال 2021 ببينيد نياز به چيزي بالاتر از اين داريد به همين دليل ال جي تلويزيون G1 را توليد كرد.

همانند مدل قبلي ال جي يعني GX، تلويزيون G1 نيز بسيار نازك است و از طراحي شيك و زيبايي برخوردار است و با توجه به تصاويري كه از اين مدل 2021 ارائه شده، G1 داراي يك پايه بلند است و اين را مي توان نوعي متفاوت از طراحي تلويزيون ها به شمار آورد. كيفيت تصوير در اين تلويزيون 4K مي باشد و به گفته ال جي در اندازه هاي 55 ،65 و 77 اينچ توليد شده، همچنين براي اينكه از همرده هايش جا نماند، اين شركت پردازنده آلفا 9 را براي آن تعبيه ساخته است. همانند مدل Z1 اين تلويزيون هم 4 عدد HDMI 2.1 دارد و از VRR نيز پشتيباني مي كند. مشخصات اصلي اين تلويزيون شامل موارد زير هستند:

    نوع صفحه نمايش Evo OLED

    كيفيت تصوير فوركي

    اندازه هاي تلويزيون: 55، 65 و 77 اينچ

    پردازنده تصوير آلفا 9

    4 پورت HDMI 2.1

    نرخ رفرش 120 هرتز 4K

    پشتيباني از VRR

تلويزيون اولد فوركي C1

سال گذشته، تلويزيون هاي سري C مقرون به صرفه ترين مدل هاي ال جي بوده اند و البته از بهترين كيفيت تصوير هم بهره مي بردند. ال جي در رابطه با اين تلويزيون ها گفته بود بيشتر خرج كنيد تا تلويزيوني بهتر داشته باشيد. اما در سال 2021 مدل G1 توانست اين ركورد را بدست بياورد و حالا مي گوييم تلويزيون C1 خوب است اما نه به خوبي G1 با پنل Evo. در اينجا بحث سر C1 است كه يكي از بهترين اولدهاي فوركي در اين سال مي باشد؛

پردازنده تصوير آلفا 9، پنل OLED، پشتيباني از 4 عدد HDMI 2.1 و نرخ رفرش تصوير 120 هرتز توانسته اند C1 را نه تنها به يكي از بهترين ها بلكه به يك تلويزيون گيمينگ عالي تبديل سازند به همين دليل مي گوييم كه C1 توانسته رتبه بهترين اولد را در بين تلويزيون هاي ال جي بدست بياورد. مشخصات كليدي اين تلويزيون كه تاكنون در اختيار ما قرار گرفته است شامل موارد زير مي باشند:

    نوع صفحه نمايش OLED

    سايزهاي تلويزيون: 48، 55، 65، 77، 83 اينچ

    پردازنده تصوير Alpha 9 Gen 4

    داراي 4 پورت HDMI 2.1

    نرخ رفرش 120 هرتز فوركي

    پشتيباني از VRR

تلويزيون اولد ال جي B1 فوركي

تلويزيون B1 از ديگر مدل هايي است كه در نمايشگاه امسال به آن اشاره شده است و احتمالا همانند C1 از پايه بلند فلزي بهره مي برد البته در مدل هاي بالاتر. اين تلويزيون محتوا را با كيفيت 4K نمايش مي دهد و پنل آن از نوع OLED است. مي توان گفت كه B1 جانشين مدل BX سال گذشته شده و ما حدس مي زنيم كه همانند BX تنها از دو پورت HDMI 2.1 بهره ببرد. با اين حال تلويزيون B1 يكي از زيباترين طراحي ها را دارد و قاب آن بسيار باريك است كه ظاهري چشم نواز برايش به ارمغان آورده است. تلويزيون B1 را نيز مي توان يكي از مدل هاي گيمينگ امسال به شمار آورد؛ اين مدل ال جي داراي نرخ رفرش 120 هرتز و VRR مي باشد.

تلويزيون اولد فوركي A1

يكي از ارزانتر قيمت ترين مدل هاي ال جي در سال 2021 تلويزيون A1 مي باشد و ما اين را طبق گفته اين برند عنوان مي كنيم. تلويزيون اولد A1 از مدل هايي است كه هنوز به طور كامل معرفي نشده اما اطلاعاتي كه در اختيار داريم را در اينجا شرح خواهيم داد. پنل OLED و كيفيت تصوير 4K از ويژگي هايي هستند كه A1 را به تلويزيوني عالي براي دوستداران فيلم و برنامه هاي تلويزيوني تبديل ساخته اند.

در بخش پردازنده، A1 از پردازنده نسل 4 آلفا 7 استفاده كرده اين يعني ال جي، تلويزيون A1 را از جديدترين پردازنده خودش يعني A9 محروم ساخته؛ همچنين اين تلويزيون فاقد HDMI 2.1 مي باشد پس A1 را مي توان با قيمت كمتر، گزينه مناسبي براي غير گيمرها دانست. گزينه ديگري كه وظيفه خود مي دانيم به اشاره كنيم نرخ رفرش است كه كاهش يافته و به 60 هرتز رسيده اين در حالي است كه C1 و B1 از 120 هرتز بهره مي بردند؛

با اين تفاسير اگر به گيم و بازي هاي كامپيوتري علاقه داريد دور A1 را خط بكشيد چون گزينه مناسبي براي گيمرها نيست اما در عوض يكي از خوش قيمت ترين و با كيفيت ترين اولدهاي جديد ال جي به شمار مي آيد. اصلي ترين مشخصات اين تلويزيون شامل موارد زير هستند:

    پنل OLED

    وضوح تصوير 4K

    اندازه هاي تلويزيون: 48، 55، 65 و 77 اينچ

    پردازنده تصوير Alpha 7 Gen 4

    HDMI 2.1: ندارد

    نرخ رفرش تصوير: 60 هرتز

    پشتيباني از VRR: ندارد

تلويزيون هاي QNED ال جي در سال 2021

تلويزيون ال جي QNED99 8K

درست پس از معرفي تلويزيون هاي OLED، ال جي به رونمايي از مدل هاي QNED پرداخت. در مجموع 10 تلويزيون كيوند در اين سال معرفي شدند كه تاپ ترين آن ها مدل 8K در اندازه 86 اينچ است و QNED99 نام گرفته است. تلويزيون QNED99 بالارده ترين تلويزيون QNED در سال 2021 است كه از نور پس زمينه MiniLED براي بهبود روشنايي و كنتراست بالاتر در صفحه نمايش LED-LCD بهره مي برد.

كيفيت تصوير در اين تلويزيون كيوند 8K است و از نرخ رفرش 120 هرتز براي ايجاد حركتي صاف و بدون تاري در صفحه استفاده مي كند و تكنولوژي استفاده شده در اين صفحه نمايش LED، از نوع Full Array Local Dimming مي باشد و ريموت كنترل آن به راحتي از دستورات صوتي شما پشتيباني مي كند. پردازنده تلويزيون QNED99 از نوع آلفا 9 نسل 4 مي باشد و در اندازه هاي 65، 75 و 86 اينچ توليد خواهد شد. به دليل اينكه ال جي اطلاعات تكميلي اين تلويزيون را رونمايي نكرده است ما هم نمي توانيم به طور يقين ويژگي هايش را مورد نقد و بررسي قرار دهيم.

تلويزيون QNED95 8K

مدل پايين رده تر از QNED99، تلويزيون QNED95 مي باشد و اگرچه همانند مدل قبلي اش از كيفيت تصوير 8K بهره مي برد اما نرخ رفرش آن از 120 هرتز به 60 هرتز رسيده است و اين ممكن است كمي براي گيمرها ناخوشايند باشد. مورد خوشحال كننده در اين تلويزيون فوق العاده ال جي در سال 2021، استفاده از جديدترين نسل پردازنده يعني آلفا 9 نسل 4 مي باشد كه به تنهايي كيفيت عالي تصوير را تضمين خواهد كرد.

تلويزيون QNED95 در دو اندازه 65 و 75 اينچ توليد و روانه بازار خواهد شد. تا اينجا دو تا از تلويزيون هاي 8K ال جي QNED در سال 2021 را مورد نقد و بررسي قرار داريم كه يكي پرچمدار و ديگري ميان رده بود و شما مي توانيد با توجه به بودجه و سليقه خودتان مدل مناسب را انتخاب و خريداري كنيد.

تلويزيون ال جي فوركي QNED90 ال جي 2021

ال جي اولين تلويزيون QNED خودش را با كيفيت تصوير 4K روانه بازار كرد؛ اين تلويزيون QNED90 مي باشد با پنل LED و 120 هرتز رفرش تصوير. نور پس زمينه در تلويزيون كيوند 90 ميني LED است و از فناوري Full Array Local Dimming در نمايشگرش استفاده شده است.

مورد ديگري كه QNED90 را از دو مدل قبلي متمايز مي سازد پردازنده تصوير آن است كه آلفا 7 نسل 4 مي باشد كه جايگزين Alpha 9 شده و ال جي مي گويد تفاوت اين دو پردازنده تنها در تعداد هسته هاي به كار رفته در آن ها مي باشد. اگر قصد خريد تلويزيون را داريد و مدل هاي 8k به هر دليل گزينه انتخابي شما نيستند مي توانيد سري به اين مدل هاي 4k كيوند در نمايشگاه CES امسال بزنيد.

تلويزيون QNED85 فوركي ال جي

آخرين مدل از تلويزيون هاي QNED در سال 2021 مدل QNED85 است. اين تلويزيون كه در دو اندازه 65 و 75 اينچ روانه بازار خواهد شد به گفته ال جي كيفيت تصوير آن 4K است و مشخصات تصويري و صوتي ان تا حدود زيادي شبيه به QNED90 است يعني پردازنده آلفا 7 و نور پس زمينه MiniLED، اما موردي كه در اينجا وجه تمايز اين دو تلويزيون شده نرخ رفرش تصوير مي باشد كه از 120 به 60 هرتز كاهش پيدا كرده. پس با اين وجود اگر يك تلويزيون ميان رده در بين كيوندها با كيفيت خوب مي خواهيد QNED85 مناسب شماست.

تلويزيون هاي نانوسل ال جي در سال 2021

ال جي در سال 2021 هم به توليد مدل تلويزيون هاي استاندارد NanoCell ادامه مي دهد و اين يعني رونمايي از تلويزيون هايي بدون Mini LED. مورد چشمگيري كه در تمام تلويزيون هاي نانوسل ال جي به چشم مي خورد اين است كه به نسبت ساير تلويزيون ها، بسيار نازك تر هستند و ميدانيم كه تلويزيون هايي با قاب باريك اين روزها طرفدار بيشتري دارند؛ پس اگر طراحي زيباي تلويزيون توجه شما را جلب مي كند، نانوسل ها گزينه خوبي هستند.

تمام امكاناتي كه شما از يك تلويزيون انتظار داريد را نانوسل ها دارا هستند به عنوان مثال Dolby Vision IQ ،VRR ،eARC و Stadia. بنظر مي رسد تمام تلويزيون هاي نانوسل ال جي در اين سال 4k هستند اما به احتمال زياد آخرين تلويزيون معرفي شده از اين ليست 8k باشد؛ بهرحال با رونمايي دقيق از اين تلويزيون هاي ال جي نانوسل، اين اطلاعات نيز آپديت خواهد شد. در ادامه تلويزيون هاي نانوسل ال جي در سال 2021 را معرفي خواهيم كرد:

تلويزيون نانوسل Nano90 فوركي

ديگر صحبت از ميني LED و QNED ها نيست بلكه صحبت از تلويزيون هاي NanoCell ال جي است كه Nano90 بالارده ترين آن ها به شمار مي آيد؛ اين تلويزيون در اندازه هاي 55، 65، 75 و 86 اينچ معرفي خواهد شد با امكاناتي همچون كيفيت تصوير 4k، فناوري Nano Colour و نرخ رفرش 120 هرتز در پنل اصلي. ال جي در اين تلويزيون جديد خودش همچنان از پردازنده اختصاصي آلفا در نسخه 7 نسل 3 استفاده كرده است كه بهترين محتواي تصويري را با بالاترين كيفيت نمايش مي دهد.

اين تلويزيون را شايد بتوان يكي از خوش قيمت ها به حساب آورد اما با امكاناتي كه از آن ارائه شده نمي تواند گزينه خوبي براي گيمرها باشد.

تلويزيون نانوسل ال جي Nano80 4k

يك كمي كه به پايين تر ليست تلويزيون هاي نانوسل ال جي نگاه كنيم Nano80 را مي بينيم كه همچنان كيفيت تصوير در آن فوركي است اما به جاي اندازه 86 اينچ، يك سايز 50 اينچ براي آن توليد شده پس اگر دنبال تلويزيون هاي خيلي بزرگ نيستيد مي توانيد مدل مورد نظرتان را از اندازه هاي NANO80 انتخاب كنيد؛ 49، 50، 55، 65 و 75 اينچ سايزهاي انتخابي براي اين تلويزيون هستند. از آنجا كه NANO80 يك ميان رده نانوسل ها به حساب مي آيد نرخ رفرش آن از 120 به 60 هرتز رسيده و در ان ديگر از پردازنده هاي سري آلفا استفاده نشده است.

پردازشگر تصويري اين تلويزيون Quad core Processor 4K مي باشد كه اگر بخواهيم نقاط قوت آن را بيان مي گوييم كه نويزهاي تصوير را از بين مي برد و تصاوير كم كيفيت را ارتقا مي دهد تا همانند محتواي 4K به نمايش دربيايند. بايد عرض كنيم كه هيچ كدام از تلويزيون هاي نانوسل گيمينگ هاي خوبي نيستند پس اگر قصد خريد تلويزيون براي اجراي گيم و بازي هاي كامپيوتري داريد تلويزيون هاي اولد بهترين گزينه مي باشند.

تلويزيون ال جي فوركي Nano75

تلويزيون هاي Nano75 و Nano80 را مي توان هم رده هايي مناسب به شمار آورد. Nano75 يك تلويزيون نانوسل 4K است تنها تلويزيوني است كه در اين ليست اندازه 43 براي آن توليد شده پس شما اكنون مي توانيد يك تلويزيون NanoCell براي اتاق خواب يا پذيرايي كوچك داشته باشيد. تلويزيون Nano75 همانند مدل قبلي اش از پردازنده چهار هسته اي استفاده مي كند و رفرش ريت آن 60 هرتز است.

تلويزيون هاي UHD ال جي در سال 2021

تلويزيون ال جي UP80 فوركي اولترا اچ دي

نظرتون درباره يك تلويزيون فانتزي با قيمت مناسب در سال 2021 چيه؟ ال جي تلويزيون UP80 را در اندازه هاي 43, 50, 55, 60, 65, 70, 75, 82, 86 اينچ با كيفيت تصوير 4K UHD، رفرش 60 هرتز و 120 هرتز براي اينچ هاي بالاتر توليد كرده است. اين تلويزيون مناسب كاربراني است كه نمي خواهند هزينه بالايي بابت خريد تلويزيون بپردازند و با قيمتي مناسب صاحب يك تلويزيون هوشمند با تصوير عالي بشوند. طراحي زيبا با بدنه باريك، ريموت كنترل هوشمند و پردازنده 4 هسته اي ال جي از ويژگي هاي اصلي اين تلويزيون UHD ال جي به شمار مي آيند.

تلويزيون ال جي فوركي UP70

همانند UP80 اين تلويزيون UP70 نيز داراي كيفيت تصوير 4K است و يك پردازنده 4 هسته اي براي پردازش محتواي تصويري در آن جايگذاري شده است. هيچ كدام از تلويزيون هاي UHD ال جي در سال 2021 پردازنده آلفا ندارند و اين شركت در اين تلويزيون ها به پردازنده سال قبل بسنده كرده است.

UP70 يك تلويزيون هوشمند است كه از دستيارهاي صوتي گوگل و الكسا پشتيباني مي كند پس اگر مي خواهيد يك تلويزيون با قيمت مناسب و امكانات عالي خريداري كنيد UP70 گزينه خوبي برايتان خواهد بود. UP70 در اندازه هاي 43, 50, 55, 60, 65, 70, 75 اينچ روانه بازار خواهد شد.

جمع بندي

ال جي در بزرگترين همايش امسال ليست بلند بالاي تلويزيون هايش را در اختيار كاربران قرار داد كه شامل مدل هاي اولد با كيفيت 4K و 8K، مدل هاي كيوند، تلويزيون هاي نانوسل و تلويزيون هاي UHD بودند. هر كدام از اين تلويزيون ها در اندازه هاي مختلف توليد شده اند و برخي نيز مناسب گيمرها مي باشند.

تلويزيون هاي 8K كه قرار است روانه بازار شوند بهترين كيفيت تصوير را به نمايش مي گذارند و شما مي توانيد در بين اولد ها تلويزيون گيمينگ مناسب خودتان را انتخاب كنيد. اگر مجبور شويم بهترين تلويزيون اين سال ال جي را انتخاب كنيم بدون شك G1 با پنل فوق درخشان Evo براي خريد تلويزيون الجي مناسب خواهد بود؛ همچنين ال جي در مدل هاي بالارده خودش از آلفا 9 كه جديدترين نسخه پردازنده اختصاصي اش مي باشد و سيستم عامل WebOS 6.0 استفاده كرده است.

مشخصات تلويزيونهاي ال جي به ترتيب قيمت آنها

گاهي اوقات لازم است كه براي انتخاب يك گزينه، آن را در كنار همنوعان و ساير گزينه ديگر مشاهده كرد تا انتخاب به نحو آسانتري صورت گيرد. تفاوتي ندارد چه چيزي را مي خواهيد انتخاب كنيد. اين قاعده براي چيزهايي كه اطلاعات كمي در مورد آنها داريم، هميشه و همه جا صدق مي كند. ما در اينجا قصد داريم تعدادي از تلويزيونهاي LED ال جي را به ترتيب قيمت در كنار هم قرار دهيم تا هم نماي كلي محصول با ساير همنوعان مقايسه كنيد و هم از مشخصات آنها اطلاعاتي كسب كنيد. پس با ما همراه باشيد.

  • تلويزيون 75 اينچ 4K مدل SM9000

تلويزيون ال جي SM9000 جزو بالارده‌ترين تلويزيون‌ها از سري 9 اين شركت كره‌اي بوده كه از كيفيت تصوير 4K بهره مي‌برد. نانو ذرات با تاثير بر رنگ هاي گرم يا RGB موجب افزايش درخشاني تصاوير شده است. قابليت NanoCell با استفاده از فيلتر كردن رنگ هاي گرم و حذف رنگ هاي ضعيف، موجب افزايش كنتراست رنگ ها در تلويزيون شده است.

گنجاندن پردازنده α7 Gen 2 در مدل‌هاي ال‌جي منجر به افزايش كيفيت صدا و تصوير با كمك الگوريتم يادگيري عميق مي‌شود؛ الگوريتمي كه از پايگاه اطلاعاتي وسيعي شامل بيش از يك ميليون داده بصري ساخته شده است. افزوده شدن هوش مصنوعي يا ThinQ در يك نگاه اين تلويزيون را شبيه به تلويزيون‌هاي بالارده نشان مي‌ دهد. چرا كه اين تكنولوژي از بهترين مزيت‌ هاي اين تلويزيون سري 9 سال2019 است.

  • تلويزيون 65 اينچ 4K مدل SK8500

ال جي همانقدر كه به بخش تصوير تلويزيون ۶۵SK8500 اهميت داده قسمت صداي آن را نيز با مشخصات خوبي همراه كرده است. دو نوع بلندگوي ۴۰ واتي كه از دو كانال مجازي صدا را انتقال مي‌دهند مربوط به خصوصيات بلندگوهاي اين تلويزيون ال جي هستند. پردازنده‌ي هوشمند آلفا ۷ فاكتور بسيار اساسي و مهمي است كه به كمك آن مي‌توانيد بهبود تصاوير را به خوبي لمس كنيد. اين پردازنده با پردازش رنگ‌ها كاري مي‌كند تا تجربه‌اي كاملاً نفس‌گير و دقيق از هر صحنه‌ي تصوير را احساس كنيد.

پنل IPS نيز محدوديت ديد برنامه‌ها را در هم مي‌شكند و به وسيله آن از هر زاويه‌اي مي‌توانيد به خوبي و با همان كيفيت بالا به تماشاي برنامه‌ها بنشينيد. ال جي با پياده كردن فناوري ®Dolby Atmos بر روي اين تلويزيون بالارده تحولي عظيم در بخش صوتي آن به وجود آورد.

  • تلويزيون 65 اينچ 4K مدل SK8000

با مجهز شدن تلويزيون هاي ال جي به تكنولوژي پيشرفته نانوسل از هر زاويهاي جزئيات به صورت كاملاً دقيق و برجسته مشاهده مي‌شوند و از همه مهمتر اينكه روشنايي و شفافيت اين صفحه‌نمايش نسبت به ديگر مدل‌ها بسيار بيشتر مي‌باشد. همراه با واحد TruMotion با قدرت ۲۴۰ هرتزي‌اش، صحنه‌هاي پرسرعت را عاري از وجود نويز و تاري نمايش مي‌دهد.

وجود پنل IPS به عنوان وسعت بخشيدن به زاويه دقيق در جهت ديد برنامه‌ها سبب مي‌شود تا بدون در نظر گرفتن زاويه قرار گيري در برابر تلويزيون، دقت و كيفيت را در هر صحنه به خوبي حفظ كند. فناوري ®Dolby Atmos صدا را آنقدر واضح و دقيق به گوش مي‌رساند كه شما را به سوي يك تجربه جذاب مهيج دعوت مي‌كند. بلندگوهاي دو كاناله همراه با قدرت ۲۰ وات مشخصات صوتي تلويزيون ال جي را در بر مي‌گيرند.

  • تلويزيون 65 اينچ 4K مدل UK6500

تلويزيون ال اي دي ال جي ۶۵اينچ مدل UK6500 يكي از خوش ساخت ترين محصولات توليد شده توسط اين برند مي باشد. اين است كه اگر در هر كجا و فاصله اي از تلويزيون قرار گرفته باشيد باز هم بدون هيچ گونه افت و كيفيت پاييني مي توانيد از دقت رنگ بالا و كنتراست مناسب برخوردار شويد. فناوري DTS Vitrual:X در اين تلويزيون صداها را كاملا صاف و روان مي كند.

 قرار گرفتن دو عدد بلندگو در كناره هاي ان باعث مي شود صدايي يكسان و رسا به تمام محيط استفاده برسد. پايه هلالي و قوس ان كه براحتي بر روي هر سطحي قرار مي گيرد از ديگر جذابيت اين تلويزيون است. در واقع تلويزيون ال جي چه از نظر كيفيت تصوير و چه از نظر صدا و همچنين چه از نظر هوشمند بودن، سيستم عامل و مزاياي آن يكي از ايده آل ترين گزينه ها مي باشد كه ال جي براي كاربران طراحي كرده است.

  • تلويزيون 65 اينچ 4K مدل UM7450

تصاوير در اين تلويزيون با كيفيت ۴k و رزولوشن بالا نمايش داده مي شوند. يعني اينكه اين تلويزيون ۶۵ اينچ مي تواند ۸٫۳ ميليون پيكسل را در يك تصوير نمايش دهد و اين يعني نمايش جزئي ترين و ريزترين نقاط و ناپيداهاي تصوير. اين تلويزيون اسمارت داراي پنل IPS است كه علاوه بر اينكه باعث افزايش طول عمر تلويزيون مي‌شود با زاويه ديد بالايي كه به وجود مي آورد امكان ديدن ۱۰۰ درصد رنگ‌ها را با وضوح كامل حتي در زاويه ۶۰ درجه را نيز فراهم مي‌كند.

يك پردازنده چهار هسته اي سريع و دقيق، نويز را حذف مي كند و رنگ و كنتراست پويا تر را ايجاد مي كند. اين تلويزيون تصاوير و محتواي با وضوح كم را پس از پردازش توسط يك پردازنده ۴ هسته اي، با مقياس بزرگ و تصاوير نزديك به كيفيت ۴K به نمايش مي گذارد. يكي از فناوري هاي پيشرفته فناوري True Color Accuracy مي باشد.

  • تلويزيون 60 اينچ 4K مدل UM7100

تلويزيون ال جي ۶۰UM7100 با بهره گيري از قابليت‌هاي هوشمند كارايي بالا را براي شما به همراه خواهد آورد و امكان استفاده از اين امكانات را بر روي نمايشگر ۴۹ اينچ و با وضوح بالا به شما خواهد داد. اين تلويزيون مبتني بر سيستم‌عامل webOS مي‌باشد و با محيط كاربري جذابش، قابليت‌ها را با تنوع بالا در اختيارتان خواهد گذاشت. ديدن صحنه‌ها و تصاوير بر روي تلويزيون 60 اينچ ال جي UM7100 بسيار جذاب و هيجان‌انگيز خواهد بود.

اين تلويزيون قابليت‌هاي پيشرفته‌اي را در بخش تصوير مورد استفاده قرار داده است كه سبب مي‌شود از ديدن صحنه‌هاي طبيعي و زنده به وجد آييد. فناوري Miracast امكان اتصال بي‌سيم با دستگاههاي ديگر را فراهم خواهد كرد تا در سريع ترين زمان رسانه‌هاي صوتي و تصويري را با كيفيت بالا از ساير لوازم هوشمند به تلويزيون منتقل نماييد و از ديدن صحنه‌ها لذت ببريد.

  • تلويزيون 49 اينچ 4K مدل UK7500

تلويزيون ال جي ۴۹UK7500 از سري محصولات ۲۰۱۸ مي‌باشد كه امكانات پيشرفته‌اي را در اختيار گرفته است. اين تلويزيون ۴K ال جي صحنه‌هايي با وضوح بالا را ايجاد خواهد كرد و شما مي‌توانيد بر روي نمايشگر ۴۹ اينچ اين محصول شاهد كيفيت عالي آن‌ها باشيد. فناوري Nano Cellᵀᴹ Technology را مي‌توان از برجسته‌ترين قابليت‌هاي موجود در اين تلويزيون دانست كه تصاويري با رنگ‌هاي واقعي را ايجاد خواهد كرد.

تلويزيون اسمارت ال جي مدل ۴۹UK7500 به گيرنده‌ي ديجيتال DVB-T2/C/S2 مجهز شده است و امكان دسترسي شما را به كانال هاي متنوع بدون نياز به گيرنده‌ي جانبي فراهم خواهد كرد. پورت‌هاي مختلفي بر روي اين تلويزيون قرار گرفته‌اند كه امكان اتصال انواع دستگاه‌ها را فراهم خواهند كرد. از كاربردي‌ترين اين پورت‌ها مي‌توان به ۲ درگاه USB و ۴ پورت HDMI اشاره كرد.

  • تلويزيون 49 اينچ 4K مدل UK6300

تلويزيون ال جي ۴۹UK6300 يكي از جديدترين تلويزيون‌هاي ۲۰۱۸ كمپاني ال جي است كه در كنار قيمت مناسب از امكانات بسياري نيز بهره مي‌برد. با داشتن كيفيت تصوير ۴K جزئيات را به راحتي مي‌توان از عمق تصاوير بيرون كشيد و به رزولوشني چهار برابر بزرگتر از تلويزيون‌هاي Full HD رسيد. ساختار مشكي قاب در كنار پايه‌هاي مشكي و همچنين صفحه‌نمايش، همگي در كنار هم يك تركيب خاصي را به وجود آورده‌اند كه تلويزيون را از آنچه كه هست شيك تر جلوه داده‌اند.

بخش صوتي تلويزيون ال جي كه متشكل از بلندگوهاي ۲ كاناله و از نوع Down Firing هستند به راحتي مي‌تواند با سري بالاتر از خود به رقابت بپردازد. سرويس هوشمند تلويزيون ال جي ۴۹UK6300 متشكل از جديدترين نسخه از سيستم‌عامل webOS مي‌باشد كه ال جي با پرده برداري از آن براي اين تلويزيون راحتي را به منزل فراخواند.

  • تلويزيون Full HD 43 اينچ مدل LM6300

اين تلويزيون با رزولوشن Full HD تصاوير را به شيوه اي به نظر بيننده مي رساند كه گويي در موقعيت تصوير قرار گرفته و تماس كاملا محسوسي با منظره برقرار كرده است. لذت از زيبايي رنگ هاي كاملا طبيعي بر روي صفحه نمايش تلويزيون يكي از خواسته هاي شما مي باشد كه با اين تلويزيون برآورده مي شود. اين تلويزيون تصاوير و محتواي با وضوح كم را پس از پردازش توسط يك پردازنده ۴ هسته اي، با مقياس بزرگ و تصاوير نزديك به كيفيت Full HD به نمايش مي گذارد.

Active HDR مشخصه اي براي بهينه سازي هر صحنه، ارائه جزئيات ظريف و رنگ با خلوص زياد است.  فناوري multi-HDR، از جمله HDR10 و HLG، همراه با تكنولوژي تنظيم صحنه به صحنه تصاوير (dynamic scene-by-scene)، به شما اجازه مي دهد تا از هر گونه كيفيت ويديو با كيفيت HDR لذت ببريد.

منبع: گزارشكر يك
خريد و قيمت تلويزيون 2021 ال جي در فروشگاه اينترنتي پيك كالا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.