گوشي سامسونگ Galaxy A20؛ خانواده‌ي ميان‌رده‌ي گلكسي A

تازه هاي فناوري و موبايل را در اين وبلاگ دنبال كنيد.

در ماه هاي اخير، سامسونگ خانواده ميان رده اي Galaxy A را بمباران كرده است و تنها در دو ماه گذشته، بيش از هفت مدل جديد از تلفن هاي سري A را معرفي كرده است و تعداد كل كهكشان ها را در سال 2019 به 15 عدد رسانده است. تنها يك ميليون نسخه از محصولات خانوادگي در مدت زمان 40 روز گواه اين امر است.

مثبت:


      طراحي عالي
      صفحه AMOLED
      شكاف كارت حافظه
      عملكرد باتري بسيار خوب و شارژ سريع
      رابط كاربري بسيار روان و سريع

نكات منفي:

      عملكرد سخت افزار متوسط ​​است
      دوربين بسيار قدرتمندي نيست
      وضوح پايين صفحه، عرض

گلكسي A20 داراي مشخصاتي شبيه به M20 است و از آن‌جا كه جزو گوشي‌هاي سري شناخته‌شده‌تر A مي‌باشد، طراحي بهتري داشته و ضمن برخورداري از شارژ سريع و صفحه‌ي نمايش AMOLED، از رابط كاربري جديدالورود One UI هم استفاده مي‌كند كند. اما اين اين ويژگي‌هاي گلكسي A20 براي موفقيتش در بازار ميان‌رده‌هاي اين محدوده‌ي قيمت كه در حال حاضر، Redmi Note 7 Pro فرمانروايي آن را برعهده دارد، كافي خواهدبود؟

گوشي موبايل سامسونگ مدل Galaxy A20 

Galaxy A20 از خط طراحي محصولات سري A سامسونگ در سال ۲۰۱۹ تبعيت كرده و داراي بدنه‌اي از جنس پلي‌كربنات است كه افكتي شيشه‌مانند روي آن را فراگرفته‌است. همچنين كيفيت ساخت اين اسمارت‌فون نيز بسيار مطلوب ارزيابي شده و مجهز به درگاه USB-C نيز مي‌باشد. علاوه بر اين، در قسمت جلو نيز به جز اينكه داراي بريدگي قطره‌اي در بالاي صفحه‌نمايش است، تفاوت چنداني با گلكسي A30 ندارد. همچنين با در دست گرفتن اين محصول، همچنين متوجه كيفيت ساخت بالا و ارگونومي فوق‌العاده‌ي آن مي‌شويد كه نشانگر اهميت فوق‌العاده‌ي سامسونگ به جزئيات در طراحي اين محصول بوده‌است.

صفحه ‌نمايش گلكسي  A20

سامسونگ اين ميان رده اقتصادي را به پنل هاي صفحه نمايش AMOLED مجهز كرده، با اين تفاوت كه بر خلاف بسياري از محصولات محبوب، وضوح صفحه نمايش گلكسي A20 برابر با HD + است. به اين ترتيب، چشم هاي تيز كاربران مي توانند پيكسل هاي تصوير را به صورت حرفه اي تر تشخيص دهند. اما در كل، كيفيت HD Plus اين صفحه نمايش اگرچه عالي نيست اما به هيچ وجه آزار دهنده نيست.

اين صفحه نمايش داراي كنتراست بسيار خوب و رنگ هاي سفيد بسيار نزديك به واقعيت است. همچنين، امكان انتخاب از بين چهار حالت پيش فرض باعث ايجاد كاستي ها مي شود كه در نتيجه وضوح پايين صفحه، تا حدي پوشانده مي شود.

عملكرد سخت‌افزاري و نرم‌افزاري گلكسي  A20

سامسونگ روش عجيبي را براي نامگذاري پردازنده‌هاي اگزينوس خود پيش‌ گرفته ‌است، به طوري ‌كه پردازنده‌هاي Exynos 7904 كه در گوشي‌هاي گلكسي M20، گلكسي M30 و گلكسي A30 مورد استفاده قرار گرفته‌اند، از Exynos 7885 ضعيف‌تر هستند، اما از Exynos 7884 كه در گلكسي A20 به كار رفته‌است، عملكرد بهتري دارند! A20 همچنين به ۳ گيگابايت رم و ۳۲ گيگابايت حافظه‌ي داخلي مجهز است و از درگاه كارت حافظه هم پشتيباني مي‌كند. بدين ترتيب كاربر مي‌تواند در صورت نياز، حافظه‌ي داخلي آن را ارتقاء دهد.

عملكرد گوشي گلكسي A20 را در يك كلام مي‌توان مقدماتي و مناسب براي انجام كارهاي ابتدايي ناميد. عملكرد اين گوشي به هيچ عنوان سريع نيست، اما هيچگونه تأخير يا لگي نيز در انجام امور روزانه با آن مشاهده نمي‌شود. همچنين، درحالي‌كه بازي‌هاي معمولي بر روي اين گوشي به‌راحتي اجرا شده و مشكلي ندارند، اما اين ميان‌رده هرگز قادر به اجراي بازي‌هاي قدرتمندتر به صورت راحت و روان نيست.

در بخش سخت‌افزاري اما گلكسي A20 عملكردي بسيار خوب را ارائه مي‌دهد. رابط كاربري جديد One UI كه طراحي بسيار سرراست و ساده‌اي دارد، يكي از مهم‌ترين نقاط قوت اين ميان‌رده به شمار مي‌رود. طراحي منوها و انيميشن‌هاي One UI بسيار خوب انجام پذيرفته و از سوي ديگر همه‌چيز بسيار بهينه و مفيد در سرجاي خود قرار گرفته‌است. علاوه بر اين، همانند اكثر گوشي‌هاي اخير سامسونگ، گلكسي A20 هم از قابليت استريم HD بر روي آمازون پرايم و نتفليكس بهره مي‌برد.

عملكرد حسگر اثر انگشت گلكسي A20 نيز قابل قبول است و شناسايي آن به سريع‌ترين نحو ممكن صورت مي‌پذيرد. البته براي روشن شدن صفحه‌نمايش پس از قرار دادن انگشت بر روي حسگر، بايد كمي ديگر (كسري از ثانيه) منتظر بمانيد. همچنين عملكرد قابليت فيس آنلاك در A20 نيز متوسط ارزيابي مي‌شود و ضمن اينكه سرعت بالايي دارد، اما چندان روان نيست. كيفيت تماس‌هاي تلفني اين محصول نيز قابل قبول است و كاربر را با مشكل خاصي روبرو نمي‌كند. گلكسي A20 همچنين از ۴G دوگانه VoLTE پشتيباني مي كند، اما از واي‌فاي دوبانده خير!

دوربين گلكسي A20

عملكرد گلكسي A20 در ثبت تصاوير، نمايان‌گر تلاشي است كه سامسونگ ظرف چندين سال اخير صرف بهينه‌سازي نرم‌افزاري و سخت‌افزاري دوربين‌هاي گوشي‌هاي ميان‌رده اش كرده است. دوريبن اصلي اين اسمارتفون ۱۳ مگاپيكسلي بوده و يك دوربين عريض ۵ مگاپيكسلي نيز آن را در ثبت تصاوير ياري مي‌كنند. در شرايط مساعد نوري چه در محيط‌هاي باز و چه در محيط‌هاي بسته، شاهد ثبت جزئيات بسيار خوب و محدوده‌ي ديناميك بسيار عريضي هستيم و رنگ‌ها نيز بدون اينكه زيادي اشباع يا بي‌روح باشند، كاملاً به‌اندازه به نظر مي‌رسند. همچنين سوژه در تصويربرداري در محيط‌هاي باز، بسيار واضح ثبت مي‌شود و فوكوس خودكار دوربين در اين شرايط عملكردي بسيار خوب دارد. البته اين فوكوس در محيط‌هاي بسته و شرايطي كه منبع نور پررنگي در تصاوير قرار داشته‌باشد، خوب عمل نمي‌كند.

در شرايط نوري نه‌چندان مناسب محيط، اما كيفيت تصوير با افت بسياري همراه شده و نويز بسياري در تصاوير مشاهده مي‌شود كه البته به كمك برخي افكت‌هاي نرم‌افزاري قابل رفع است. همچنين دوربين عريض نيز عليرغم اينكه عملكرد فوق‌العاده‌اي ندارد، اما وظيفه‌اش را در ثبت مناظر عريض بدون مشكل خاصي به انجام مي‌رساند. علاوه بر اين، حالت پرتره‌ي دوربين گلكسي A20 نيز تنها در صورتي كه صورت يك فرد در تصوير رؤيت شود، فعال مي‌شود و از آنجا كه به صورت صرفاً نرم‌افزاري به ثبت اين نوع تصاوير مي‌پردازد، چندان قابل اتكا نيست.

در اين ميان عملكرد دوربين سلفي گلكسي A20 نيز كاملاً متوسط ارزيابي مي‌شود و در شرايط نوري بسيار خوب مي‌توان انتظار عملكردي راضي‌كننده را از آن داشت. در مجموع، عملكرد دوربين گلكسي A20 را نمي‌توان به هيچ‌عنوان بي عيب و نقص ناميد، اما با توجه به كلاس قيمتي اين گوشي، مي‌توان آن را قابل قبول توصيف كرد.

باتري گلكسي  A20

گلكسي A20 به يك باتري ۴۰۰۰ ميلي‌آمپرساعتي مجهز است كه از شارژ سريع هم پشتيباني مي‌كند. عملكرد اين باتري بسيار خوب است و مي‌توان در بيشتر اوقات انتظار عمر بيش از يك روز را از آن داشت.

همچنين شارژر Fast Charge نيز توسط سامسونگ در جعبه‌ي اين محصول قرار گرفته‌است و عليرغم اين بيشينه‌توان آن ۱۵ وات است، مي‌تواند در اين بازه‌ي قيمتي به عنوان يكي از برگ‌هاي برنده‌ي سامسونگ و گلكسي A20 عمل كند. سامسونگ البته جزو كمپاني‌هاييست كه در قبال سيستم شارژ سريع، رويكردي متعادل پيش گرفته و حتي در محصولات پرچمداري نظير گلكسي اس ۱۰ نيز توان شارژر سريع را از ۱۵ وات بالاتر نمي‌برد. باتري A20 ظرف تنها ۳۰ دقيقه از صفر تا ۳۵ درصد شارژ شده و براي رسيدن به ۱۰۰% شارژ كمي كمتر از ۲ ساعت زمان نياز دارد.

جمع‌بندي

از حيث مشخصات، گلكسي A20 سامسونگ از بسياري اسمارت‌فون‌هاي ميان‌رده‌ي همترازش ضعيف‌تر بوده و در كلاس فني پايين‌تري قرار مي‌گيرد. با اين وجود، اگر اين گوشي را بدون آگاهي از مشخصات داخلي محصولات به ظاهر قدرتمندتري نظير Realme 3 يا Redmi Note 7 مورد آزمايش قرار دهيد، بسيار احتمال دارد كه A20 را انتخاب كنيد. دليل اين امر نيز طراحي فوق‌العاده و سبكي و خوش‌دست بودن آن در كنار رابط كاربري بسيار سريع و بهينه و البته صفحه‌نمايش آمولد آن است. با اين وجود عملكرد بسيار متوسط پردازنده‌ي اين گوشي، آن را از ميان گزينه‌هاي بسياري از كاربران خط خواهد زد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.